24.3.10

Millainen on hyvä skräppäys?

Tätä olen miettinyt viime aikoina. Olen tehnyt vasta muutaman sivun skräpäten, joten kaikki on vielä vähän hakusessa. Tässä lista asioista, joita minulle on tullut mieleen. Haluaisin kuulla kommentteja ja korjauksia tai täydennyksiä sinulta.

- Tallentaa palan elämää oleelliset osat poimien
- Materiaalit, kuva, teksti ja otsikko täydentävät toisiaan
- Mielenkiintoinen/kaunis kuva(t), teksti
- Sommittelu, joka on tarkoituksenmukainen ja mielenkiintoinen
- jotain joka saa katsomaan sivua uudestaan, esim. yksityiskohdat, sommittelun ns. haastavuus, kauniit/mielenkiintoiset kuvat
- Tavoittaa/koskettaa kohdeyleisöä
- Kestää (fyysisesti) aikaa

Mitä vielä?

3 kommenttia:

  1. Onnistuneen skräppisivun voi minusta tunnistaa jo vaikka vain yhdestäkin tuon listan asioista, riippuen toki siitä, mitä tekijä itse ajattelee. Ainakaan liikaa paineita niiden tekemisestä ei kannata ottaa!

    VastaaPoista
  2. Hyvä pointti :) Nimim. perfektionisti. Mutta juu, minulle tämä skräppäys on kivaa, koska saan haastaa itseni visuaalisesti. Tulokset on sitten mitä on.

    VastaaPoista
  3. Tavallaan olen samaa mieltä monista tuon listan kohdista, mutta kuten Pia K sanoi, yksikin riittää. Kohdeyleisö voi olla tekijä itse (tai saaja, jos sivu tulee lahjaksi)..

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :) Tervetuloa uudestaan!